Agrariërs Heeze-Leende spreken zich uit

Op woensdag 16 februari organiseerde de VVD Heeze-Leende in dorpshuis Valentijn in Sterksel een thema-avond over de transitie van het landelijk gebied. De avond werd goed bezocht door agrariërs, die zich duidelijk uitspraken over de uitdagingen waar ze voor gesteld staan.

De avond bood een mooie gelegenheid om de verbinding te zoeken tussen agrariërs uit Heeze-Leende en lokale politici. VVD Heeze-Leende had statenlid Walter Manders uitgenodigd om de geïnteresseerden mee te nemen in de veranderingen die op de rol staan in het buitengebied. Daarbij ging hij in op het grote beroep dat op de ruimte in het buitengebied wordt gedaan en op de uitdagingen en kansen die er zijn voor veehouderijen en landbouwbedrijven.

De mensen in de zaal lieten zich duidelijk uit over waar zij zich voor gesteld zien. Zij gaven aan van goede wil te zijn, maar het in de media vaak te verduren te hebben. Ook willen zij graag ontwikkelen, maar vinden zij veel beperkingen en belemmeringen op hun weg. Diverse agrariërs deden een dringende oproep richting de gemeente om een meer samenhangend plan voor het buitengebied te ontwikkelen en meer met hen mee te denken bij ontwikkelwensen.

Voor de verschillende politieke partijen die aanwezig waren op de avond was de input zeer waardevol om hier in de komende raadsperiode hun voordeel mee te doen.