Wethouder opgeroepen om zich de problemen in de Bulders aan te trekken

De nieuwbouwwijk De Bulders in Heeze wordt gebouwd op voormalige landbouwgronden en grenst aan nog bestaande landbouwgronden. Eén melkveebedrijf maakt voor de weidegang van de koeien gebruik van een groot perceel dat min of meer wordt ingesloten door De Bulders. Deze situatie heeft vanaf het begin problemen gegeven, die nooit goed zijn opgelost. En ook nu speelt er weer een serieus probleem waar de toekomstige bewoners van een 40-tal nog te bouwen woningen flink de dupe van zijn geworden en waar ook de betrokken boer veel last van heeft.

De afwatering is niet goed geregeld, doordat het terrein dat hier aanvankelijk voor bedoeld was nu ook wordt bebouwd. Het oplossen van dit probleem is verworden tot een juridisch steekspel. Zowel de boer als de kopers van de woningen zitten met hun handen in het haar, maar de gemeente stelde zich bij monde van wethouder van der Stek (D66) op het standpunt hier geen partij in te zijn en niets te kunnen betekenen.

De VVD vond dit wel erg kort door de bocht en is van mening dat de gemeente en de wethouder meer moeten en kunnen doen om de situatie vlot te trekken en tot een oplossing te komen die voor alle partijen werkbaar is. We hebben daar in de raadsvergadering van 8 november een motie voor ingediend. Wethouder van der Stek wilde deze motie niet overnemen, maar in de loop van het debat sloten, op D66 na,  alle politieke partijen zich aan bij onze motie en heeft de wethouder de opdracht gekregen om zich in te zetten voor het oplossen van deze situatie.

Wij hopen dat er hiermee nu ook echt beweging in de zaak gaat komen en de problemen niet nog langer blijven aanslepen.